Reklamace
1.Všeobecná ustanovení
Reklamační řád nastavuje pravidla pro reklamační řízení, jeho správného postupu, pro rychlé vyřízení oprávněného nároku kupujícího. Kupujícímu se doporučuje seznámit se s Reklamačním řádem a Všeobecnými obchodními podmínkami.
Vyřizovatelem reklamačních řízení za stranu prodávajícího je určený odpovědný pracovník.
Reklamační řád vychází obsahově z VOP.
2.Práva a povinnosti
Reklamační řád, jenž určujte postup kupujícího, se řídí aktuální právní úpravou, zejm. předpisy 40/1964 Sb., občanský zákoník, dále 513/1991 Sb., obchodní zákoník pro případy dle § 261 a násl.), zákonem 634/1992 Sb., O ochraně spotřebitele.
Možnost uplatnění reklamace na vadné zboží je omezena pouze na zboží, které bylo zakoupeno v našem online obchodě, což kupující musí potvrdit předložením řádně vyplněného dokladu o koupi.
Záruka se nevztahuje na škody způsobené:
- neodborným použitím zařízení
- mechanickým poškozením nebo opotřebením
- živelnými pohromami (vodou, ohněm, bleskem)
- jinými vnějšími vlivy
- prodávající odpovídá za vady, které má prodaná věc při převzetí kupujícím. Záruka se nevztahuje na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním
- u vady, kterou lze odstranit, má kupující právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna. Prodávající se zavazuje k co nejrychlejšímu vyřízení reklamace.
- u vady, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc byla řádně užívána jako věc bez vady, má kupující právo na výměnu zboží.
- odpovědnost prodávajícího se nevztahuje na špatně zabalené a chybně odeslané zásilky od kupujícího s reklamovaným zbožím.
- neoznámené zásilky k reklamačnímu řízení nebudou vyřizovány
- reklamace zboží musí být vyřízena do 30 kalendářních dnů od doručení zboží prodávajícímu
- v případě, že prodávající neopraví nebo nevymění reklamované zboží ve lhůtě, má kupující nárok na nový výrobek nebo vrácení celé kupní ceny
- při oprávněné reklamaci hradí výlohy na zaslání zboží zpět ke kupujícímu prodávající
- náklady dle § 53/4g si nese sám kupující
- kupující je oprávněn odstoupit od smlouvy pouze v zákonem stanovených případech a za splnění dalších podmínek uvedených tomto reklamačním řádu
- kupující je povinen u důvodu obezřetnosti informovat prodávajícího na email, ještě před odesláním reklamovaného zboží, že zboží odesílá
- prodávající je povinen informovat kupujícího o ukončení reklamačního řízení
3.Předání-doprava reklamovaného zboží
Reklamované zboží musí zákazník dopravit osobně, zaslat na místo uplatnění reklamace nebo Vám po domluvě může být objednán svoz. V případě zaslání postupujte podle instrukcí v bodě "Místo a způsob uplatnění reklamace" reklamačního řádu. Je-li reklamace uznána jako oprávněná, bude po jejím vyřízení zákazník vyzván k odběru zboží. V případě zájmu může být po dohodě zboží zákazníkovi zasláno.
4. Místo a způsob uplatnění reklamace
Kupující je povinen vždy prokázat původ zboží souvztažnými dokumenty (Faktura, účtenka a objednávka,dle které byly prodejní doklady vystaveny).
V případě poruchy nebo výskytu výrobní vady výrobku v záruční době, je místem uplatnění reklamace na adrese prodávajícího.
Z důvodu rychlého vyřízení reklamace a dodržení kvality reklamačního řízení je nutno dodržet pokyny prodávajícího.
Pokyny:
Informovat prodejce o vzneseném požadavku na reklamaci na adresu prodávajícího info@birdgarage.cz písemným způsobem v e-mailu, s dodržením předání požadovaných údajů dle Reklamačního protokolu.
Na základě těchto údajů Vás pověřená osoba k reklamačnímu řízení bude zpětně kontaktovat k vyřízení Vašich požadavků.
Následně lze reklamaci uplatnit:
- osobním předáním
- zasláním přepravní službou s kopií vyplněného formuláře Reklamační protokolu, o fyzickém převzetí do reklamačního řízení bude kupující informován prostřednictvím elektronické pošty, v př. uznání reklamace reklamační řízení začíná běžet dnem převzetí zboží
- po domluvě Vám může být zajištěn svoz dopravcem GLS
Pro vrácení zboží musíte dodat ke zboží také Formulář pro odstoupení od smlouvy
A nebo Reklamační protokol v případě reklamace
Zboží zašlete včetně vyplněných formulářů na adresu:
Tereza Vokurková
Náměstí Míru 4
Dýšina, 33002
Podrobnosti o odstoupení od kupní smlouvy a také vrácení zboží naleznete na stránce obchodních podmínek ZDE.